Seznam blogů

4. 9. 2022

Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Indian Summer / Indiánské léto

 



Indian Summer


I've never been as happy
as i was that morning

That morning we walked
along the beach
A little like this one
It was a special autumn
It was that rare kind of autumn
that you only find in north america
We call it indian summer
But it was quite simply our summer
And the image of you in your long dress was
like a beautiful water colouring
And i remember very well what you told me
that morning
A year ago
A century ago
An eternity ago

Think of me
When this is just a memory
Will you still be loving me
When the summer is gone
All my life the taste of you
will fill my life

Even when the summer is gone
Think of me
When this is just a memory
Will you still be loving me
When the summer is gone
All my life the taste of you
will fill my life

Even when the summer is gone


Today i'm far away
Far away from that autumn morning
But it is as if i was there now
I think of you
Where are you
What are you doing
Do i still exist for you
I'm like a wave drawn by the moon
And sometimes I slip back like a wave
And like a wave I lay down on the sand
And I remember
I remember the high tides
The naked happiness
And the sun shining on the sea
An eternity ago
A century ago
Last summer

Think of me
When this is just a memory
Will you still be loving me
When the summer is gone
All my life the taste of you
will fill my life

Even when the summer is gone
Think of me
When this is just a memory
Will you still be loving me
When the summer is gone
All my life the taste of you
will fill my life

Even when the summer is gone


Na na na
Na na na na na na na na
Na na na na na
Na na na na na na
Nikdy jsem nebyl tak šťastný jako do rána To ráno jsme se procházeli podél pláže Trochu jako tento Byl to zvláštní podzim Byl to ten vzácný druh podzimu, který najdete jen v Severní Americe Říkáme tomu indické léto Ale bylo to prostě naše léto A tvůj obraz ve tvých dlouhých šatech byl jako krásná vodová barva A velmi dobře si pamatuji, co jsi mi řekla ráno Před rokem Před stoletím Před věčností Mysli na mě Když je to jen vzpomínka Budeš mě stále milovat Když je léto pryč Celý můj život poznávat Tebe naplní můj život I když je léto pryč Mysli na mě Když je to jen vzpomínka Budeš mě stále milovat Když je léto pryč Celý můj život poznávat Tebe naplní můj život I když je léto pryč
Dnes jsem daleko Daleko od toho podzimního rána Ale je to, jako bych tam teď byl Myslím na tebe Kde jsi Co děláš Stále pro tebe existují? Jsem jako vlna tažená měsícem A někdy sklouznu zpátky jako vlna A jako vlna jsem si lehl do písku A vzpomínám Pamatuji si přílivy Nahé štěstí A slunce svítí na moře Před věčností Před stoletím Minulé léto Mysli na mě Když je to jen vzpomínka Budeš mě stále milovat Když je léto pryč Celý můj život poznávat Tebe naplní můj život I když je léto pryč Mysli na mě Když je to jen vzpomínka Budeš mě stále milovat Když je léto pryč Celý můj život poznávat Tebe naplní můj život I když je léto pryč
Na na na Na na na na na na na na Na na na na na Na na na na na na