Seznam blogů

3. 7. 2021

Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia / Ulice Filadelfie


 
 Streets of Philadelphia / Ulice Filadelfie
  1. I was bruised and battered,
  2.  I couldn't tell what I felt.
  3. I was unrecognizable to myself.
  4. I saw my reflection in a window, 
  5. I didn't know my own face.
  6. Oh brother are you gonna leave me wastin' away
  7. On the Streets of Philadelphia.

  8. I walked the avenue, 'til my 
  9. legs felt like stone,
  10. I heard the voices of friends
  11.  vanished and gone,
  12. At night I could hear the blood 
  13. in my veins
  14. Black and whispering as the rain,
  15. On the Streets of Philadelphia.

  16. Ain't no angel gonna greet me.
  17. It's just you and I my friend.
  18. My clothes don't fit me no more,
  19. I walked a thousand miles
  20. Just to slip this skin.

  21. The night has fallen, 
  22. I'm lyin' awake,
  23. I can feel myself fading away
  24. So receive me brother 
  25. with your faithless kiss,
  26. Or will we leave each other alone like this
  27. On the Streets of Philadelphia


  1. Byl jsem zhmožděný a potlučený
  2.  a nemohl jsem říct,co cítím
  3. nemohl jsem sám sebe rozpoznat
  4. viděl jsem svůj odraz v okně 
  5. a nepoznal jsem svůj vlastní obličej
  6. Bratře, chceš mě nechat takhle, chřadnoucího,
  7. v ulicích Filadelfie

  8. Šel jsem ulicí,dokud mi 
  9. nohy neztěžkly jako kámen
  10. Slyšel jsem hlasy přátel 
  11. vytrácející a zmizelé
  12. A v noci můžu slyšet krev 
  13. ve svých žilách
  14. černou a šumící jako déšť 
  15. v ulicích Filadelfie.

  16. A žádný anděl mě nepřivítá
  17. jsme prostě jen my dva, můj příteli
  18. a moje šaty už mi nepadnou
  19. šel jsem tisíce mil
  20. jen abych svlékl tuhle kůži.

  21. Už padla noc, 
  22. já ležím a nemůžu usnout
  23. A cítím, jak se pomalu vytrácím
  24. Tak mě uvítej, bratře, 
  25. svým zrádným polibkem
  26. Nebo zanecháme jeden druhého osamělého
  27. v ulicích Filadelfie